VOOR

STUDENTEN

PRESTATIEDRUK, STRESS, PIEKEREN EN MINDFULNESS

1.png

STUDENTEN TRAININGEN

HIERONDER KAN JE DE VERSCHILLENDE TRAININGEN VINDEN DIE SPORTSCHOOL VOOR DE MIND AANBIEDT VOOR STUDENTEN.  

 

Het aanleren van een vaardigheid als mindfulness gaat gemakkelijker op jonge leeftijd dan wanneer je al wat ouder bent. De doen, denken en voelen patronen zijn immers nog niet zo diep ingesleten.

De achtweekse training: is speciaal aangepast op studenten en waar zij in het leven mee te maken krijgen. Studenten leren stap voor stap de basis van mindfulnessbeoefening en krijgen in de training direct toepasbare oefeningen mee.
 

Voorbeelden hiervan zijn toepassing op de smartphone, social media gebruik, het leren bewaken van de balans tussen werk, privé en studie en het doorbreken van niet werkende denk patronen

 

De training bestaat uit 8 lessen van 2,5 uur. De training wordt verzorgd door erkende mindfulnesstrainers met meer dan 4 jaar ervaring in het geven van de trainingen

MINDFULNESS VOOR STUDENTEN

 

Mindfulness gaat om de regie leren krijgen over niet werkende automatische patronen. Op de manier ontstaat er ruimte voor eigen keuzes en relativering. Juist deze ruimte kunnen studenten in deze tijden van hoge druk zo goed gebruiken.

De training is praktisch ingericht op het leren inspelen op de huidige (door studenten aangegeven) prestatiedruk veroorzakende factoren. Perfectionisme, smartphone, social media, verwachtingen van ouders, leenstelsel en de impact van klimaatverandering worden hierin genoemd.

Met mindfulness train je de aandacht. Met getrainde aandacht leren studenten het denken en het druk maken om prestaties van een afstand bekijken en ontstaat er ruimte voor rust, ontspanning en genieten.

 

Hiermee worden psychische klachten en burn-outs voorkomen en kan het een positief effect hebben op de studie resultaten.

MINDFULNESS EN PRESTATIEDRUK/FAALANGST

 

Gedachten zijn geen feiten, zelfs niet degene die het pretenderen wel te zijn.

Deze zin dekt de inhoud van de training. Het bewust worden van niet werkende denkpatronen zorgt voor meer rust, overzicht en zingeving. Door dat studenten de aandacht leren richten op bijvoorbeeld de adem, lukt het om te stoppen met denken. Om de maal trein te beëindigen. Het is niet mogelijk om altijd niet meer te denken. Denken levert ons namelijk veel op en heeft de mensheid zover gebracht als we nu zijn.

Er zijn echter veel zaken die door denken ook worden verergerd en er niet door  kunnen worden opgelost.

Denk aan bijvoorbeeld slaapproblemen. Iedereen op de wereld slaapt, de meeste diersoorten en sowieso alle mensen. Slaap is dus het meest natuurlijke wat er is. Als je overmatig gaat piekeren over slaap dan zal je uiteindelijk nog slechter gaan slapen. 

Voor het voorbeeld slaap kan je veel andere dingen neerzetten die door piekeren worden verergert (angst, emoties, sociale beoordeling). 

Mindfulness zorgt voor stoppen met piekeren over dingen waar je niets aan hebt om je weer te laten nadenken over dingen waar je wel wat aan hebt. Hoe? Door je aandacht te trainen. Meer informatie?

MINDFULNESS EN PIEKEREN

 
 

We horen van studenten dat ze erg graag hulp willen maar soms 10 weken of langer op de wachtlijst staan voor dat ze geholpen kunnen worden. Studenten geven aan dat deze periode te lang voor ze is.

 

Dit frustreert ons enorm omdat er in 10 weken enorm veel kan gebeuren met studenten zoals burn-out, depressie, studie uitval etc. 

 

Sportschool voor de mind heeft als missie deze soms moedeloze studenten, waar ook nodig,  te ondersteunen.

Contact
arrow&v
1.png

© 2020 SPORTSCHOOL VOOR DE MIND

Privacy

Algemene voorwaarden

  • YouTube Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook
  • Instagram

KVK 65484630

IBAN: NL45 INGB0650436008

BTW: NL122388070B01

LOCATIES WAAR WE ACTIEF ZIJN:
 

Utrecht
Utrecht Leidsche Rijn

Zeist
Houten