VOOR

PRESTATIEDRUK, STRESS, PIEKEREN EN MINDFULNESS

1.png

KINDERMINDFULNESS TRAINING

In de training van ongeveer een uur per week bouwen kinderen op om vanuit een opmerkzame, vriendelijke houding de aandacht te richten, stabiliseren en verplaatsen.

Kinderen raken meer vertrouwd met hun binnenwereld, waardoor ze niet meteen hoeven oordelen over wat zij (of anderen)  voelen, denken of ervaren. In de training leren ze omgaan met rust en onrust op de momenten dat deze er zijn. ‘Gevoelens en moeilijke gedachten ’ te erkennen en vooral niet weg te stoppen, of er in meegesleept te worden. Simpelweg vriendelijke aandacht geven is hierin genoeg.

 

Vooral leren kinderen aardiger te zijn voor zichzelf en anderen..

 

Het aanleren van eenvaardigheid als mindfulness gaat gemakkelijker op jonge leeftijd dan wanneer je al wat ouder bent. De doen, denken en voelen patronen zijn immers nog niet zo diep ingesleten.

De acht tot tien weekse training: is speciaal aangepast op kinderen en waar zij in het leven mee te maken krijgen. kinderen leren stap voor stap de basis van mindfulnessbeoefening en krijgen in de training direct toepasbare oefeningen mee.
 

Voorbeelden hiervan zijn toepassing op het smartphone, en social media gebruik, het leren bewaken van de balans tussen emoties en gedachten en het doorbreken van niet werkende denk patronen

 

De training bestaat uit 8 of 10 lessen van 1 uur. De training wordt verzorgd door erkende mindfulnesstrainers met meer dan 4 jaar ervaring in het geven van de trainingen

MINDFULNESS VOOR KINDEREN

 
 

Gedachten zijn geen feiten, zelfs niet degene die het pretenderen wel te zijn.

Deze zin dekt de inhoudt van de training. Het bewust worden van niet werkende denkpatronen zorgt voor meer rust, overzicht en zingeving. Door dat studenten de aandacht leren richten op bijvoorbeeld de adem, lukt het om te stoppen met denken. Om de maal trein te beëindigen. Het is niet mogelijk om altijd niet meer te denken. Denken levert ons namelijk veel op en heet de mensheid zover gebracht als we nu zijn.

Er zijn echter veel zaken die door denken ook worden verergerd en er niet door  kunnen worden opgelost.

Denk aan bijvoorbeeld slaapproblemen. Iedereen op de wereld slaapt, de meeste diersoorten en sowieso alle mensen. Slaap is dus het meest natuurlijke wat er is. Als je overmatig gaat piekeren over slaap dan zal je uiteindelijk nog slechter gaan slapen. 

Voor het voorbeeld slaap kan je veel andere dingen neerzetten die door piekeren worden verergert (angst, emoties, sociale beoordeling). 

Mindfulness zorgt voor stoppen met piekeren over dingen waar je niets aan hebt om je weer te laten nadenken over dingen waar je wel wat aan hebt. Hoe? 

MINDFULNESS EN PIEKEREN

 
1.png

© 2020 SPORTSCHOOL VOOR DE MIND

Privacy

Algemene voorwaarden

  • YouTube Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook
  • Instagram

KVK 65484630

IBAN: NL45 INGB0650436008

BTW: NL122388070B01

LOCATIES WAAR WE ACTIEF ZIJN:
 

Utrecht
Utrecht Leidsche Rijn

Zeist
Houten