DEPRESSIEF, ANGSTIG, GESTRESST OF SLAAP PROBLEMEN DOOR DE CORONA MAATREGELEN?

WIJ HELPEN JE GRAAG VERDER!

MEER OVER:

Zie wat mindtraining je oplevert in een filmpje

DEPRESSIE

 

LAGE KOSTEN DOOR VERGOEDING

Aangesloten bij beroepsvereniging dus soms vergoeding voor je training of therapie

BETER OMGAAN MET DEPRESSIEVE GEDACHTEN EN GEVOELENS

Je leert en ervaart samen met je toegankelijke  openhartige coach/psycholoog hoe je    

negatieve gedachten  kan herkennen en aanpakken

POSITIEF LEREN ZIJN OVER JEZELF EN HET LEVEN

Veilig, kwetsbaar en in vertrouwen bewuster leren leven en zorgen voor jezelf en de planeet

STRESS

 

LAGE KOSTEN DOOR VERGOEDING

Aangesloten bij beroepsvereniging dus vergoeding voor je training

BETER OMGAAN MET STRESS 

In 8 weken in groep, coaching of 1 op 1 therapie bewegen naar minder stress en meer ontspanning

JE MIND TRAINEN VOOR JEZELF ZORGEN

Veilig, kwetsbaar en in vertrouwen bewuster leren leven en zorgen voor jezelf en de planeet

ANGST

 

LAGE KOSTEN DOOR VERGOEDING

BETER OMGAAN MET ANGST

OM KUNNEN GAAN MET ANGST, MEER GENIETEN

Aangesloten bij beroepsvereniging dus soms vergoeding voor je training of therapie

In 8 weken in groep, coaching of 1 op 1 training bewegen naar beter omgaan met angst en ervaren van meer ontspanning

Minder angst klachten, liever zijn voor jezelf en meer kunnen genieten van het leven? Laat ons je helpen weer ontspannen in het leven te staan

SLAAP PROBLEMEN

 

LAGE KOSTEN DOOR VERGOEDING

BETER OMGAAN MET SLAAP PROBLEMEN 

MEER ZELFWAARDERING & RUST LEIDT TOT BETER SLAPEN

Aangesloten bij beroepsvereniging dus soms vergoeding voor je training of therapie

Je leert van ervaringsdeskundigen en opgeleide coaches/psychologen weer genieten van slapen

Door jezelf en je gewoonten ten opzichte van slaap te veranderen ga je het allebei meer waarderen en dus beter slapen

ONZE TRAJECTEN

Bekijk welke trajecten we aanbieden.

 

Veelgestelde vragen

Wat is een depressie?


Bij een depressie bent u langer dan 3 weken somber en/of heeft u nergens zin in. Ook kunt u zich moe, onrustig, schuldig en waardeloos voelen.
Om te herstellen zijn deze dingen heel belangrijk: Structuur geven aan uw dag: op tijd opstaan, elke dag naar buiten gaan, gezond eten, op tijd naar bed gaan. Actief zijn: ga elke dag sporten/bewegen, blijf aan het werk Contact met andere mensen
Als de depressie ernstig is of niet overgaat, helpen wij je graag verder. Daarnaast kunnen medicijnen in combinatie met een traject soms uitkomst bieden.




Wat is stress?


Stress betekent eigenlijk niets anders dan spanning of druk. Stress is niet altijd ongezond. Je hebt zelfs een bepaalde mate van stress nodig om goed te kunnen functioneren. Gezonde stress wordt vaak omschreven als spanning die je voelt voor een examen, , sollicitatiegesprek, optreden of andere spannende gebeurtenis. Stress zorgt ervoor dat je geconcentreerd kunt werken en extra alert kunt reageren. Zodra de spannende gebeurtenis voorbij is, neemt de spanning weer af.
Ongezonde stress is als de stress langer duurt dan nodig is. Er is meer tijd nodig om te herstellen. Dit zelfde geldt voor een hevige stressreactie: hoe heviger de reactie, hoe meer tijd je nodig hebt voor herstel. Als er veel momenten van stress zijn, is er vaak te weinig tijd om tussendoor te herstellen.




Wat is angst?


Angst is van oorsprong een overlevingsmechanisme. Het staat voor het herkennen van gevaar en daar op een manier mee omgaan zodat je in leven blijft. Hierbij passen de bekende vecht, vlucht en bevries reacties.

De van oorsprong bedoelde overlevings mechanismen worden vandaag de dag echter steeds vaker gepsychologiseerd: het gaat al aan als er kleine niet gevaarlijke dingen gebeuren. Bijvoorbeeld iemand die je raar aankijkt, nieuws over corona, of angst om je baan te verliezen

Deze angst (die dus niet meer nodig is en op allerlei onhandige momenten je beperkt echt te leven) kan je aanpakken door je patronen van reageren te wijzigen, door meer in te zetten op acceptatie of door er over te praten.




Wat zijn slaap problemen


Slapeloosheid is bijvoorbeeld slecht inslapen, lang wakker liggen, te vaak of te vroeg wakker worden.
Omdat je slaap verstoord is ben je overdag moe, slaperig en/of prikkelbaar. Slapeloosheid hangt vaak samen met bijvoorbeeld: spanning of zorgen, lichamelijke klachten of gewoontes, zoals op uw smartphone kijken voordat u naar bed gaat, koffie drinken, eten of sporten.
Slaap is erg belangrijk voor onze gezondheid, om deze reden kan het je leven enorm beperken. Onze ervaringsdeskudigen en experts helpen je graag weer genieten van je bed om zo je welverdiende slaap te ervaren.




Staat je vraag er niet bij?


Vul dan het contact formulier onder aan deze pagina in en krijg je antwoord op werkdagen binnen 24 uur.





 
Contact
arrow&v
1.png

© 2020 SPORTSCHOOL VOOR DE MIND

Privacy

Algemene voorwaarden

  • YouTube Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook
  • Instagram

KVK 65484630

IBAN: NL45 INGB0650436008

BTW: NL122388070B01

LOCATIES WAAR WE ACTIEF ZIJN:
 

Utrecht
Utrecht Leidsche Rijn

Zeist
Houten